Kennis van klanten

In de liftenbranche heerst een sterke concurrentie. In de strijd om de gunst van de klant troeven leveranciers elkaar af met steeds scherpere offertes. Op basis van summiere gegevens geven zij een prijs af, gestoeld op vage aannames. Bij Liftcentraal schuwen we die concurrentie niet, maar wij laten ons er ook niet door gijzelen. Liever bouwen wij een gelijkwaardige relatie met onze klanten op, waarin wij gebruik maken van elkaars kennis en kunde. Niet ‘U vraagt, wij draaien’, maar samen zoeken naar de juiste oplossing voor een reële prijs. Winnen op kwaliteit geeft zoveel meer bestaansrecht dan vechten om een dubbeltje meer of minder. Vraag het maar aan Koos!

Koos van Helden kwam op een beurs in contact met Liftcentraal. In een VVE-complex stapelden de problemen met een lift zich op. Of wij even met hem mee wilden kijken? Koos: “Het heeft me verbaasd hoe snel Liftcentraal op dit verzoek reageerde. Dat doen ze trouwens nog steeds. Als ik de telefoon neerleg, staan ze bij wijze van spreken al voor mijn neus. Nu heb ik toevallig veel verstand van liften en dat heeft het contact met andere leveranciers wel eens in de weg gestaan. Liftcentraal maakt er juist op een gezonde manier gebruik van. Ze komen zelf met goed advies, maar luisteren ook naar mijn ideeën. Zo zijn we het offertetraject samen ingegaan – letterlijk naast elkaar achter de computer – om de juiste motor, de juiste besturing en de juiste knoppen aan te klikken.

Die openheid van zaken vind ik zeer plezierig en professioneel. Ik ben een groot voorstander van open source: Ik wil geen gedwongen huwelijk aangaan met een bepaald merk, maar kies liever voor vrij op de markt verkrijgbare componenten. Dat geeft flexibiliteit en snelheid, omdat je verschillende alternatieven hebt om een kapot onderdeel te vervangen. Liftcentraal staat een zelfde werkwijze voor. Ze leggen de vinger op de zere plek, zorgen voor een snelle oplossing en maken een goed plan voor de lange termijn. Op basis van die aanpak heb ik geld bij het bestuur vrij gekregen om alle componenten van de eerste lift te vervangen en straks volgt ook de andere. Uiteindelijk blijft alleen de kooi hetzelfde, omdat die vast zit in het gebouw. Met zulke mooie onderdelen zitten we voor de komende vijftien jaar weer op rozen. Met dank aan de samenwerking met Liftcentraal.”

Ik wil geen gedwongen huwelijk aangaan met een bepaald merk

Neem contact met mij op